کاخ سفید
۱۸ آوریل ۲۰۲۴

کمتر از یک هفته پیش، ایران یکی از بزرگترین حمله‌های موشکی و پهپادی که جهان تاکنون شاهد آن بوده را علیه اسرائیل انجام داد. ایالات متحده به همراه متحدان و شرکای خود از اسرائیل دفاع کرد. ما به شکست دادن این حمله کمک کردیم. و امروز، با اعمال تحریم‌های جدید و کنترل صادرات، ایران را پاسخگو قرار می دهیم.

این تحریم‌ها رهبران و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران، و برنامه موشکی و پهپادی دولت ایران که این حمله گستاخانه را ممکن ساختند، هدف قرار می‌دهد. همانطور که صبح روز بعد از این حمله در گفت‌و‌گو با رهبران گروه هفت بیان کردم، ما متعهدیم که به اتفاق برای افزایش فشار اقتصادی بر ایران اقدام کنیم. و متحدان و شرکای ما تحریم‌ها و اقدامات بیشتری را جهت محدود ساختن برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران، اعمال کرده اند یا خواهند کرد.

در دوران دولت من، ایالات متحده بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد، از جمله ایران و گروه‌های نیابتی اش مانند حماس، حزب الله، حوثی‌ها، و کتائب حزب‌الله را تحریم کرده است. و ما به این اقدامات ادامه خواهیم داد. من به تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری دستور داده‌ام که به اعمال تحریم‌های تضعیف کننده صنایع نظامی ایران ادامه دهند.

بگذارید برای همه کسانی که حملات ایران را تسهیل یا از آنها پشتیبانی می‌کنند، روشن باشد: ایالات متحده نسبت به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم. و ما از هیچ اقدام لازم جهت پاسخگو قرار دادن شما دریغ نخواهیم کرد.


پیوند به محتوای اصلی: https://www.whitehouse.gov/briefing-room/statements-releases/2024/04/18/statement-from-president-joe-biden-on-iran-sanctions/ 

این ترجمه‌ جهت رفاه خواننده ارائه شده است و فقط باید متن اصلی انگلیسی را معتبر دانست.

U.S. Department of State

The Lessons of 1989: Freedom and Our Future