وزارت امور خارجه ایالات متحده
دفتر سخنگو
بیانیه متیو میلر،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده
۱۸ آوریل ۲۰۲۴

متیو میلر، سخنگوی وزرات امور خارجه مطلب زیر را ارائه کرده است:

در واکنش به حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل، ایالات متحده اقدامات گسترده‌ای را علیه چندین عامل دخیل در برنامه هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) ایران، تأمین‌کنندگان و خریداران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد ایران، و شرکت‌های خودروسازی ایرانی مرتبط با نهادهای تحریم‌شده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (MODAFL) انجام می دهد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده تحریم هایی را علیه ۱۶ فرد و دو نهاد که امکان تولید و آزمایش پهپادهای ایران و انتقال تسلیحات هسته ای به عوامل فعال از جانب سپاه را فراهم می آورند؛ و همچنین شرکت کیمیا پارت سیوان، بازوی تولید پهپادهای ایران و دیگر سازندگان ایرانی پهپاد و موتور پهپاد اعمال می کند. وزارت خزانه‌داری همچنین پنج شرکت را که مواد اولیه تولید فولاد را برای شرکت فولاد خوزستان ایران (KSC)- یک نهاد تحریم شده توسط ایالات متحده- تأمین یا فراورده‌های نهایی آن شرکت را خریداری می‌کنند، تحت تحریم قرار می دهد.

علاوه بر این، وزارت خزانه‌داری گروه خودروسازی بهمن و سه شرکت تابعه آن را که به حمایت مادی از سپاه پاسداران و دیگر نهادهای تحریم‌شده، از جمله وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داده‌اند، تحت تحریم قرار می‌دهد.

و در آخر، وزارت بازرگانی به منظور محدود کردن دسترسی ایران به فناوری‌هایی مانند میکروالکترونیک درجه تجاری، در حال اعمال ممنوعیت های جدید است. این ممنوعیت ها اقلام تولیدشده در خارج از ایالات متحده با استفاده از فناوری آمریکایی را نیز دربرمی‌گیرد. این اقدام افزون بر محدودیت‌های صادراتی جامعی است که از قبل بر ایران اعمال شده است، از جمله محدودیت‌هایی که دخالت ایران در تهیه پهپادها در پشتیبانی از جنگ غیرقانونی روسیه در اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

ما جهت به کار بستن طیف وسیعی از ابزارهای موجود جهت هدف قرار دادن جریان‌های درآمد زا و مختل کردن شبکه‌های حامی رفتار بی‌ملاحظه ایران در اشاعه جنگ‌افزارهایی که خاورمیانه و فراتر از آن را بی‌ثبات می‌کند، به همکاری با متحدان و شرکای خود ادامه خواهیم داد.

اقدامات وزارت خزانه‌داری مطابق فرمان‌های اجرایی ۱۳۳۸۲ که از جمله اختیارات در زمینه مقابله با گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای است، فرمان اجرایی ۱۳۸۷۱ که تحریم‌هایی را در رابطه با بخش‌های آهن، فولاد، آلومینیوم، و مس ایران اعمال می‌کند، و نسخه اصلاح‌شده فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ که از اختیارات مبارزه با تروریسم است، اجرا می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد اقدام امروز، خواهشمند است به بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه‌داری مراجعه نمایید.


پیوند به محتوای اصلی: https://www.state.gov/targeting-irans-uav-program-steel-industry-and-automobile-companies

این ترجمه‌ جهت رفاه خواننده ارائه شده است و فقط باید متن اصلی انگلیسی را معتبر دانست.

U.S. Department of State

The Lessons of 1989: Freedom and Our Future