وزارت امور خارجه ایالات متحده 
دفتر سخنگو 
کنفرانس خبری وزارت امور خارجه ایالات متحده شماره ۴۰ 
۱۵ آوریل ۲۰۲۴   

(برای ثبت رسمی، مگر آن که غیر از این ذکر شود)  

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده 

۱:۰۷ بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا 

آقای میلر: اجازه دهید در آغاز سخنانی را درباره خاورمیانه بیان کنم. ایران این هفته حمله هوایی بیسابقه‌ای را علیه اسرائیل اجرا کرد. تلاش‌های پدافندی برای رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران نهایتاً مؤثر بود و با موفقیت از آن چه که می‌توانست تلفات جانی چشمگیری داشته باشد، پیش‌گیری کرد. این یک موفقیت مشترک بود و ایالات متحده افتخار می‌کند که در آن نقش مهمی را ایفا کرده است. 

پس از این حمله، رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه آمریکا طی دو روز گذشته با شرکای خود در منطقه و سراسر جهان رایزنیهای گستردهای داشتهاند. آقای بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دیروز با وزیران امور خارجه مصر، اردن، عربستان سعودی، ترکیه، آلمان، و بریتانیا گفت‌و‌گو کرد و امروز نیز به تماسهای خود با همتایان خارجی ادامه میدهد.  

ما همچنان بر اهمیت این که جامعه بینالمللی برای محکوم کردن چنین اقدامات تشدیدکننده گستاخانه‌ای در قالب یک جبهه متحد عمل کند، تاکید خواهیم کرد. این‌گونه رفتارها منطقه را تهدید به بی‌ثباتی می‌کند، همه مردم آن را به مخاطره می‌اندازد، و حمله ایران حاکمیت ملی چندین کشور در منطقه را نقض می‌کند.  

من همچنین میخواهم کاملاً صریح بگویم: تعهد ایالات متحده نسبت به امنیت اسرائیل بسیار مقدس است. کمکهای ما به دفاع از اسرائیل در برابر ایران، گواه آشکاری بر این تعهد است. تلاش‌های ما برای پیشبرد آتش‌بس دست‌کم شش هفته‌ای در غزه، که آزادی همه گروگان‌های باقی‌مانده را تضمین می‌کند و راهی برای صلح پایدارتر به وجود می‌آورد، نیز همین‌گونه است. ما به پیشبرد این کار و تأمین صلح و امنیت پایدار برای اسرائیل، برای فلسطینی‌ها، و برای منطقه به طور گسترده متعهد هستیم و در روزهای آینده با فوریت به تعامل با شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی در این زمینه‌ها ادامه خواهیم داد. 

]…[ 


پیوند به محتوای اصلی: https://www.state.gov/briefings/department-press-briefing-april-15-2024/  

این ترجمه‌ جهت رفاه خواننده ارائه شده است و فقط باید متن اصلی انگلیسی را معتبر دانست. 

U.S. Department of State

The Lessons of 1989: Freedom and Our Future