وزارت امور خارجه ایالات متحده
ساختمان هری اِس ترومن
واشنگتن دی سی
۱۵ آوریل ۲۰۲۴

گرداننده: سلام. صبح همگی بخیر. به هشتمین نشست کمیته عالی هماهنگی ایالات متحده و عراق خوش آمدید. این افتخار من است که وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن را معرفی کنم.

وزیر بلینکن: متشکرم. صبح همگی بخیر، و خیلی خوشحالم که امروز همه شما را اینجا می بینم. قبل از آغاز این جلسه، اجازه دهید در مورد اتفاقات چند روز اخیر توضیح مختصری بدهم. همانطور که می دانید در آخر هفته، ایران صدها موشک و پهپاد را به سوی اسرائیل پرتاب کرد. این حمله از لحاظ گستردگی و همچنین مقیاس بی سابقه بود – از لحاظ گستردگی، زیرا اولین حمله مستقیم ایران به اسرائیل محسوب می شود. و از لحاظ مقیاس، زیرا بیش از ۳۰۰ تسلیحات، از جمله موشک های بالستیک و همچنین موشک های زمین به زمین، و پهپاد ]به سوی اسرائیل[ پرتاب شد. تقریباً تمام این جنگ افزارها توسط پدافند هوایی اسرائیل و همچنین حمایت سایر کشورها، از جمله تجهیزات نظامی ایالات متحده منهدم و سرنگون شدند.

همانطور که پرزیدنت بایدن در تماس خود با نخست وزیر نتانیاهو تأکید کرد، ایالات متحده به دفاع از اسرائیل متعهد است. و من فکر می کنم آنچه این آخر هفته نشان داد این بود که وقتی اسرائیل مورد تجاوز و حمله قرار می گیرد، مجبور نبود و مجبور نیست به تنهایی از خود دفاع کند. در ۳۶ ساعت پس از این حمله، ما برای جلوگیری از تشدید تنش برای هماهنگ کردن یک واکنش دیپلماتیک در تلاش بوده ایم. قدرت و خرد باید دو روی سکه این واکنش باشند. من با همتایان خود در منطقه در ارتباط نزدیک بوده‌ام و در ساعات و روزهای آتی نیز به این کار ادامه خواهیم داد. ما به دنبال تشدید تنش نیستیم، اما همچنان به حمایت از اسرائیل در دفاع از خود و حفاظت از پرسنل مان در منطقه ادامه خواهیم داد.
]…[


پیوند به محتوای اصلی: https://www.state.gov/secretary-antony-j-blinken-and-iraqi-deputy-prime-minister-muhammad-ali-tamim-co-chair-a-u-s-iraq-higher-coordinating-committee-meeting/

این ترجمه جهت رفاه خواننده ارائه شده است و فقط باید متن اصلی انگلیسی را معتبر دانست.

U.S. Department of State

The Lessons of 1989: Freedom and Our Future